برنج هم رسانه ای شد.

سخن سر دبیر:

پایگاه خبری برنج نیوز با تلاش و پشتکار سیدتقی جعفریان مشاور استاندار در حوزه برنج و صنایع جانبی و رئیس اتحادیه شالیکوبی داران شمال کشور و با پیگیری و برنامه ریزی دکتر سید مهدی جعفریان امیری  معاونت برنامه ریزی ر اهبردی کارخانجات تولید برنج و مشاور مجمع عالی نخبگان استان مازندران در صنایع تبدیلی شکل گرفت

مراسم افتتاحیه آن با حضور مسئولین ارشد استانی و شهرستانی رونمایی شد و این نشان دهنده اهمیت موضوع بود. خلایی که در حوزه برنج در استانی که قطب تولید این محصول استراتژی به حساب می آید به شدت احساس می شد و باید برای پر کردن این خلا و سر و سامان دادن به مشکلات آن ، این کار زودتر از اینها شکل می گرفت لیکن تلاش چندین ساله جعفریان امیری که یکی از دلسوزهای حوزه برنج می باشد بالاخره نتیجه داد و اولین گام در این زمینه برداشته شد .

برنج این محصول پررنج و مشقت ، اکنون برای خود یک پایگاه اطلاع رسانی دارد تا به قول جعفریان تریبونی برای صدای کشاورز ، احقاق حق این قشر مظلوم و پرتلاش و شالیکوبی داران  باشد.

وی در مراسم افتتاحیه اولین پایگاه خبری برنج ، هدف از افتتاح آن را در سه بخش آموزشی ، ترویج و اطلاع رسانی و اخبار تعریف کرد و گفت : در صدد است ضمن رساندن حرف های کشاورز به مسئولین و برعکس ، معرف برنج شمال کشور به عنوان یک برند باشد و در این مسیر نیازمند حمایت همه دستگاه های اجرایی ، مدیران به خصوص مدیران مرتبط این حوزه است ضمن اینکه از همه افراد از جمله روسا و اساتید دانشگاه ها ، دانشجویان و مدیران صنعتی کمک خواست با ارائه پیشنهادات و راهکارها برای پیشبرد بهتر این پایگاه همکاری نمایند.

پایگاه خبری برنج اگر از سوی مسئولین ، قشر دانشگاهی جدی گرفته شود ، می تواند در بخش برنج کمک کار باشد و برنج شمال کشور را که سالهاست از جایگاه خود دور مانده و جای آن را برنج نامرغوب و ناسالم کشورهایی چون هند و پاکستان بر سر سفره های ایرانی پر کرده ، به دست آورد اگرچه رقابت سختی در پیش است تا برنج شمال بتواند این رقیب چندساله را  که در کشور ما جا خوش کرده را از سر راه بردارد اما این کار شدنی است اگر همه مسئولین ، دلسوزانه به این موضوع بپردازند و در صدد حمایت جدی از تولید داخلی باشند .

محصولی که از عرق جبین کشاورز در گرمای طاقت فرسای تابستان و در طول چندماه کار طاقت فرسا به دست می آید ، سالهاست سود بادآورده ایی برای دلالان است که بدون هیچ زحمتی در یک زمان کوتاه نصیب شان می شود و در این رقابت نا برابر ، تولید کننده و مصرف کننده متضررترین هستند و باید در وهله اول سعی شود تا این نابرابری برداشته شود و انگیزه کشت به کشاورز تزریق شود و از سویی بتوان زمین های شالیزاری مازندران را حفظ کرد تا مازندران همچون گذشته به مانند بزرگترین قطب کشاورزی کشور ، شان و جایگاهش حفظ شود.

کاهش هزینه ، کشاورزی علمی و مکانیزه ، تجمیع شالیکوبی ها و مدرنیزه کردن آن و ........ از خواسته های مردم است و تحقق آن ،  آرزوی دیرینه جعفریان به عنوان یکی از تلاشگران حوزه برنج و رئیس اتحادیه شالیکوبی داران شمال کشور است .  امید می رود این پایگاه مقدمه ای برای رسیدن به مقصد باشد اگرچه مسیر پرفراز و نشیبی در پیش است